mercoledì 2 ottobre 2024
ore 19.00
giovedì 3 Ottobre 2024
ore 22.00
Appartamento in Kidričeva Ulica 29c
Nova Gorica, Slovenia
Con Kidričeva 29c, i giovanissimi artisti Martin Mlakar e Tajda Lipicer portano in scena, attraverso il teatro degli oggetti, il silenzio assordante che segue la morte di una persona. Martin Mlakar è originario di Nova Gorica e Kidričeva 29c è la via dove viveva suo nonno.
Il giovane protagonista, in questo spettacolo, oscilla tra la nostalgia e i ricordi, poiché l’unica cosa ancora viva nell’appartamento sono proprio questi ultimi. Essi non hanno alcun fascino per la storia ufficiale, ma segnano profondamente una storia personale: ricordi di un amico d’infanzia, amareggiati dal senso di colpa, e impressi nello spazio e negli oggetti che lo abitano.
La performance concettualizza gli oggetti come entità portatrici di una memoria propria ed ereditata, come fattori scatenanti che parlano di una vita e allo stesso tempo intrecciano l’ingenuità e il rimpianto del narratore.
“Kidričeva 29c, secondo piano. Sono davanti alla porta con il suo nome sopra. Il mio nome. Sono cresciuto adesso. Quando la sblocco con una speciale chiave antifurto, si apre accompagnata da un crepitio acuto e uniforme. Io entro. Non è cambiato nulla, ma lui non è più qui. Lo sto cercando. Sto cercando le sue cose. Sto cercando tracce di lui. Prova dell’esistenza. Gli scaffali che solo lui poteva raggiungere. Come ha messo via le sue cose. Dove le ha messe. Vago per l’appartamento senza meta, osservando tutte le cose, aspettando pazientemente che qualcuno le usi. Tutto sta aspettando”.
Kidričeva 29c
Mlada umetnika Martin Mlakar in Tajda Lipicer z Kidričevo Ulico 29c z lutkovnim gledališčem na oder prinašata oglušujočo tišino, ki sledi človekovi smrti. Martin Mlakar prihaja iz Nove Gorice, Kidričeva 29c pa je ulica, v kateri je živel njegov dedek.
Mladi protagonist v tej igri niha med nostalgijo in spomini, saj so v stanovanju živi le še slednji. Le ti nimajo nobenega globjega pomena za uradni del zgodbe, ampak globoko zaznamujejo osebno zgodbo: spomine na prijatelja iz otroštva, ki jih je razžalostil občutek krivde in so se vtisnili v prostor in predmete, ki ga naseljujejo.
Predmeti so v predstavi konceptualizirani kot entitete, ki nosijo lastne in podedovane spomine, kot sprožilci, ki govorijo o življenju in hkrati prepletajo pripovedovalčevo naivnost in obžalovanje.
Kidričeva 29c drugo nadstropje. Stojim pred vrati z njegovim imenom. Moje ime. Zdaj sem odrastel. Ko jih odklenem s posebnim ključem proti kraji, se odprejo ob spremljavi ostrega, enakomernega prasketanja. Vstopim. Nič se ni spremenilo, vendar ga ni več tukaj. Iščem ga. Iščem njegove stvari. Iščem njegove sledi. Dokaz njegovega obstoja. Police, do katerih je lahko segel le on. Kako je pospravljal svoje stvari. Kam jih je odložil. Brezciljno se sprehajam po stanovanju, gledam vse stvari in potrpežljivo čakam, da jih bo nekdo uporabil. Vse čaka“.
Iz besedila Kidričeva 29c