“Watching machine” era il nome dato a quelle scatole/contenitori del XIX secolo che creavano illusioni attraverso specchi, otturatori e pannelli scorrevoli.

Nello spettacolo la watching machine è il palcoscenico stesso, in cui  la performer gioca con la luce, le ombre e i riflessi per sperimentare assieme al pubblico giochi d’illusione percettiva che pongono domande e dubbi sul concetto di rappresentazione e di convenzione teatrale: una donna vola grazie ad uno specchio, un volto cambia profilo e aspetto attraverso il gioco di ombre, l’interno di una  bocca diventa una lampada che ci illumina e l’intero spazio teatrale assume dimensioni diverse in pochi secondi.

Queste e tante altre immagini compongono la performance e sebbene tutte siano costruite davanti agli occhi dello spettatore permettendo loro di vedere il trucco, rimangono ipnotiche, magiche e sorprendenti. Un lavoro che ci spinge a guardare il mondo intorno a noi anche da altri punti di vista.

Su un palcoscenico bianco chiuso da pareti nere l’artista vestito in maniera impeccabile con una tuta bianca sta posizionando dei microfoni in piedi. Li dispone armoniosamente sparsi sul palco bianco. Sulla parete nera di fondo, sistema dei nastri adesivi bianchi.

Quando la luce si spegne, si apre una porta nel muro. È la prima e sorprendente illusione ottica dello spettacolo.

Macarena Recuerda Shepherd, alter ego dell’artista Lidia Zoilo, ci conduce lentamente attraverso un affascinante mondo di illusioni ottiche, di inganni visivi pieni di magia e poesia. Il suo gioco magistrale riflesso in uno specchio è una vera delizia, accolto da continue risate. Come se fosse un’astronauta nello spazio tra nebbie e penombra, l’artista ci trasporta in un ipnotico universo sonoro-visivo-coreografico composto da fasci di luce, che finiranno per riempire l’intero spazio scenico.

The Watching Machine è uno spettacolo di “teatro visivo” bello, divertente, stimolante, rilassante, affascinante ed ipnotico, che qualcuno ha definito di illusionismo performativo. In ogni caso, un lavoro di giochi visivi di corpi, luci, ombre, specchi e riflessi di indiscutibile bellezza plastica e poetica.

Ferran Baile (recomana.cat)

“Per me The Watching Machine mostra, in modo molto semplice, l’essenza del teatro. La complessa percezione delle doppie realtà. L’attore e il personaggio, realtà e finzione, le convenzioni del guardare. L’illusionismo ci mette il gioco della rappresentazione proprio sotto il naso, ma per me funziona solo se mostriamo il trucco. È molto importante tenere insieme entrambi i margini: realtà e finzione. Pensare che l’illusione sia una delusione concordata con lo spettatore mi ha aiutato a costruire questo gioco reiterato di inganni. Trovare questa drammaturgia ludica dell’illusione è il cuore del lavoro.” Macarena Recuerda Shepherd


„Watching machine“ – Stroj za opazovanje je bilo ime za škatle/kontejnerje iz 19. stoletja, ki so z ogledali, okenicami in drsnimi ploščami ustvarjali iluzije. V predstavi je stroj za opazovanje sam oder, na katerem se performer igra s svetlobo, sencami in odsevi ter tako eksperimentira s percepcijskimi iluzijami, ki postavljajo vprašanja in dvome o konceptu reprezentacije in gledališke konvencije: ženska zaradi zrcala poleti, obraz zaradi igre senc spremeni profil in videz, notranjost ust postane svetilka, ki nas osvetli, celoten gledališki prostor pa v nekaj sekundah dobi različne dimenzije. Te in številne druge podobe sestavljajo predstavo in čeprav so vse zgrajene pred gledalčevimi očmi, tako da lahko vidi trik, ostajajo hipnotične, čarobne in presenetljive. Delo, ki nas spodbuja, da na svet okoli nas pogledamo z drugih zornih kotov.

Na belem odru, ograjenem s črnimi stenami, umetnik, brezhibno oblečen v belo kombinežo, namešča stoječe mikrofone. Razporedi jih harmonično po belem odru. Na črni zadnji steni razporedi bele lepilne trakove. Ko ugasne svetloba, se odprejo vrata v steni. To je prva in presenetljiva optična iluzija predstave. Macarena Recuerda Sheperd, alter ego umetnice Lidie Zoilo, nas počasi vodi skozi fascinanten svet optičnih iluzij, vizualnih prevar, polnih magije in poezije. Njena mojstrska igra, ki se zrcali v ogledalu, je prava poslastica, ki jo pozdravljamo z nenehnim smehom. Umetnica nas kot astronavt v vesolju med meglicami in polsvetlobo popelje v hipnotično zvočno-vizualno-horeografsko vesolje, sestavljeno iz snopov svetlobe, ki na koncu zapolnijo celoten odrski prostor.
The Watching Machine je čudovita, zabavna, spodbudna, sproščujoča, fascinantna in hipnotična predstava ”vizualnega gledališča”, ki jo nekateri opisujejo kot iluzionistično predstavo. V vsakem primeru gre za delo vizualnih iger teles, luči, senc, ogledal in odsevov nesporne plastične in poetične lepote.
Ferran Baile (recomana.cat)

„Po mojem mnenju gledališki stroj „Watching machine“ na zelo preprost način prikazuje bistvo gledališča. Kompleksno dojemanje dvojne resničnosti. Igralec in lik, resničnost in fikcija, konvencije gledanja. Iluzionizem nam igro upodobitve postavi pred nos, vendar zame deluje le, če pokažemo trik. Zelo pomembno je, da oba roba ostaneta skupaj: resničnost in fikcija. Razmišljanje, da je iluzija prevara, o kateri se dogovorim z gledalcem, mi je pomagalo sestaviti to ponavljajočo se igro prevare. Iskanje te igrive dramaturgije iluzije je bistvo dela.“ Macarena Recuerda Shepherd

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